çiçekli kitap ayracı

polimer kille şu sıralar takıdan çok kitap ayracı yaptığım için paylaşımlarıma bir ayraçla başlamak istedim. yapımı kolaylaştırması ve anlaşılabilirliği artırması açısından hemen her aşamanın fotoğrafını çektim. hâlâ polimer kili eline almamış ya da ilk denemelerinden sonra sukutuhayale uğramış olanlar varsa işte fırsat:)





yumuşak ve açık renkler ve sedefli bir görüntü elde etmek istediğim için fimonun hazır renklerini kullanmak yerine inci beyazı rengine mor, pembe ve mavi renklerinden küçük miktarlar ekleyerek yukarıda gördüğünüz eflatun, pembe, açık mavi ve koyu mavi renklerini elde ettim.





eflatun rengi hamuru, hamur açma makinesinin en kalın ayarıyla açtığım koyu mavi rengi polimer kille kapladım.




koyu maviden 1cm genişliğinde iki şerit kesip "v" harfine benzeyecek biçimde
hamura yerleştirdim. hamuru yuvarlayarak uzatıp 6 eşit parçaya böldüm.


hazırladığım 6 parça eflatun hamuru, aynı boyda kestiğim pembe hamurun
etrafına çiçek şekli elde edecek şekilde yerleştirdim.


çiçek şeklinin bozulmaması, kaymaması için açık mavi hamurdan hazırladığım ince
ruloları fotoğraftaki gibi yerleştirdim.


desen bloğunun dışını, hamur açma makinesinin en kalın ayarıyla açtığım açık mavi hamurla kapladım.


desen bloğunu küçültürken dikkat edilmesi gereken nokta, ortadan başlayıp kenarlara doğru sıkarak uzamasını sağlamak. böylece bloğun uçlarındaki desen ve
polimer kil kaybını minimum seviyeye indirebiliriz.


hamuru elimle biraz sıkıştırdıktan sonra zemin üzerinde yuvarladım ve istediğim
boyuta gelince bıraktım. çok büyük desenler sevimsiz, çok küçükler ise belirsiz ve gösterişsiz duruyor çiçek desenlerinde. ayraç için ortalama 1cm çap ideali.


herhangi bir şeyi kaplamada kullanmayacağım için ve biraz kalın olmasını istediğimden, 2,5-3mm kalınlığında dilimledim.


dikdörtgen elde edecek şekilde yerleştirip şeffaf naylon dosya arasında rulo
merdane yardımıyla desen dilimlerini bileştirdim.


daha tamamlanmış bir görüntü elde etmek için, çiçek deseninin ortasındaki pembe renkten çok ince bir rulo hazırlayıp ayracın etrafını çerçeveledim. kalem kapağıyla üst kısımdan küçük bir yuvarlak çıkararak onun da içini çerçeveledim.


110 derece (ısıtılmamış) fırında 25 dakika pişirip çıkar çıkmaz soğuk su dolu bir
kabın içine attım. boncukların ve ayraçların sert olmasını istediğim için fırından çıkartınca bu işlemi uyguluyorum. esnek olmasını isterseniz kendi halinde soğumasını bekleyebilirsiniz. su bazlı polimer kil verniğiyle vernikledim. ip ve boncuklarla püskül yaparak tamamladım.

12 yorum :

  1. Çalışmalarınız harika. İstanbulda oturmadığınız için üzüldüm doğrusu. Bende polimer kil ile birşeyler yapmak istiyorum ama benimkiler çok acemice.Bir de şu hamur açma makinesini İstanbulda birtürlü bulamadım. Aramaya devam ediyorum...

    YanıtlaSil
  2. zehra, teşekkür ederim. hamur açma makinesini satan bazı internet siteleri var.
    burada ve burada bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. fimo teknigiyle yapilan kitap ayraci hic gormemistim, harika seyler yapiyorsunuz...
    bayildim bunlara, cok guzeller...

    Bir kurs aldiniz mi yoksa icinizden geldigi gibi mi yapiyorsunuz?

    Sevgier...

    YanıtlaSil
  4. ferahfeza, teşekkür ederim. hangi materyalden yapılırsa yapılsın ayraçlara özel ilgim var benim de. her sorunlu(!) kız gibi benim de ayraç koleksiyonum var:)
    hiçbir kurs almadım, gerek de yok zaten. hamurları elinize alınca kendileri çıkacak ortaya.

    YanıtlaSil
  5. ya bayıldım ben bunlara, hepsine, nefisler, çok yaratıcı ! harika gerçekten!

    sevgiler,
    gökçe

    YanıtlaSil
  6. gökçe, siz de yapabilirsiniz:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. ayyy ellerinize sağlık ne kadar beceriklisiniz maşaallah =)bayıldım sitenize. çalışmalarınız çok zevkli çok güzel çok eğlenceli. bakın bir hayranınız daha oldu =)
    iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  8. bengübade, teşekkür ederim. çok mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  9. Tanrım çoook zor çok emek isteyen birşey belli ki ben de zıplayan hamurdan objeler yapıyorum ama fimolara bir türlü alışamadım, bir heves simli fimolar almıştım ama hepsi kaldı, şekil veremiyorum bir türlü çok sertler :( kolay şekilde yumuşamaları için ne tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
  10. noni, o kadar zor değil aslında :) hatta diğerlerinden daha kolay geliyor bu teknik bana. fimonun klasik ve soft olarak çeşitleri var. soft olanı epey yumuşak. hatta öyle yumuşak ki desen blogunu kesmeden önce sertleşmesi için buzdolabına koymak gerekebiliyor. fimonun paketini açtıktan sonra elle sıkıştırmak, yoğurmak yumuşaması için yeterli. paketi açıp bekletmemek gerekiyor, zamanla kuruyup sertleşiyor çünkü. eğer bir paketin hepsini kullanmayacaksan, kalanını hava geçirmeyen bir kutuda sakla. kuruyan hamurlar için yumuşatıcı bir madde olduğunu biliyorum ancak adını hatırlamıyorum şu anda. fimo satan yerlerde bulabilirsin sanırım.
    zıplayan hamuru hiç duymamıştım, araştıracağım hemen :)

    YanıtlaSil
  11. merhaba;

    bir şey sormak istiyorum.pişirme işlemi sırasında neyin üstünde pişiriyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      kağıt havlu serdiğim fırın tepsisi üzerinde pişiriyorum.

      Sil

sen de fikrini paylaş!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin